čtvrtek 10. září 2009

Prasáci musí držet při sobě

Teprve nedávno jsem zaznamenal už poměrně starou kauzu, která se týká ředitele Národního divadla moravskoslezského v Ostravě Luďka Golata a jeho neuvěřitelných prasáren. Zaujalo mě několik věcí a rád bych položil několik řečnických otázek:
  1. Jak je možné, že někdo, kdo nutí svoje podřízené veřejně masturbovat, obnažovat se a olizovat se navzájem, může vůbec chodit po svobodě v době, kdy kvůli sexuálnímu harašení není dost dobře možné bez určité míry rizika ani pochválit kolegyni pěknou halenku nebo příjemný parfém?
  2. Alexander Podolchov při zkoušce pod "vedením" Golata uhodil kolegu Aleše Burdu salámem tak až mu přerazil čelist. Zajímalo by mě, zda by byl pan Alexander svého kolegu s to „Na příkaz pana režiséra" třeba i propíchnout nožem a dále, jak je možné, že je na svobodě. Měl jsem za to, že rozbít někomu čelist je ublížení na zdraví a argument "on mě navedl" by snad neuznali ani v mateřské škole.
  3. Co jsou zač herci moravskoslezského Národního divadla? OK, režizér je uchyl, ale proč ho vůbec poslouchali? Já bych například 80 minut nad kolegyní na příkaz vedoucího rozhodně nemasturboval. Dále, jsem přesvědčen o tom, že člověk, který se veřejně obnažuje nebo dělá dokonce ještě něco horšího, patří do vězení nebo do nemocnice, každopádně ne do divadla.
  4. Řekl bych, že pornografická nahrávka, kde figuruje pětileté dítě je jednoznačným důvodem k odnětí svobody. Jak je možné, že Golat klidně konstatuje, že už je to stará věc a hotovo?
  5. Původně mi nebylo jasné, proč se starého prasáka zastává Jaromír Nohavica a podepisuje petici pro setrvání Golata ve funkci. Důvody jsou minimálně dva. Zaprvé Golat dal v minulosti Nohavicovi zakázku na přebásnění pár operních libret a tím pozvedl druhořadého písničkáře na úroveň doopravdického umělce. Zadruhé stačí si připomenout text Nohavicovy písně Spartakiáda a je prakticky jasné, že je s Golatem víceméně ze stejného těsta.

Žádné komentáře: