středa 26. srpna 2009

Je homosexualita v rozporu s křesťanstvím?

Z mnoha stran slyším, že "možná ne" nebo dokonce že "určitě ne" a že "Světová zdravotnická organizace (WHO) prohlásila, že homosexualita je normální".

Nehodlám posuzovat výroky, sexuální zaměření členů ani jinou motivaci WHO a jednoduše posoudím homosexualitu z hlediska křesťanství, potažmo židovství, či islámu, se kterými křesťanství sdílí velkou část Bible a to pouze s odvoláním na biblický text.

Poznámka : Je potřeba si uvědomit, že homosexualita není totéž jako homosexuální chování. Nemůže být pochopitelně hříchem, že se někdo narodí jako homosexuál a pokud je mi známo, bible vždy hovoří o homosexuálních skutcích nikoliv homosexuálních sklonech. Dále v textu budu kvůli lepší čitelnosti používat "homosexualita" ve smyslu "homosexuální chování".

Ve Starém zákonu je téma homosexuality (a jiných zvráceností) probíráno s typickou starozákonní nekompromisností v 18. kapitole 3. knihy Mojžíšovy; o homosexualitě hovoří konkrétně verš 22. Z textu je jasně patrné, že homosexualita je ve Starém zákoně považována za stejně odpornou jako incest nebo styk se zvířaty.

Zde bych také zmínil velmi obvyklý argument, obhájců homosexuálů, že "Homosexualita se nedá léčit a nikdo nemůže za to, že je homosexuál". To je jistě do značné míry pravda (viz poznámka výše), ovšem toto tvrzení bude přinejmenším stejně dobře platit i o zoofilech nebo třeba nekrofilech a těžko bude (alespoň prozatím) někdo považovat například sexuální akt mezi slečnou a kozlíkem za normální nebo romantický.

Homosexualitě zde nahrává fakt, že, zatímco pohled na souložícího koně nebo slepici drtivou většinu lidí příliš nenadchne, pohled na dvě ženy bude pro většinu mužů, stejně jako pohled na dva muže pro většinu žen víceméně atraktivní podívanou. To lidem bezesporu "pomáhá homosexualitu lépe pochopit".

Téma sexuálních zvráceností není však pouze věcí Starého zákona. Tímto tématem se zabývá i svatý Pavel v 1. listu Římanům (od verše 18.) Pavlovo poselství je současnému člověku přirozeně bližší. Homosexualita je zde zmíněna společně s jinými lidskými neřestmi jako důsledek lidského odmítnutí Boha. Jinými slovy tam, kde chybí Bůh, nastoupí na jeho místo ďábel projevující se jako závist, vraždy, nepřátelství a v neposlední řadě i homosexualita. Ačkoliv na první pohled může Pavlovo sdělení vypadat smířlivější, ve skutečnosti zcela jasně říká, že homosexualita je hřích jako každý jiný. To naopak také znamená, že v Božích očích je například závist stejně odporná jako homosexualita. Nemáme tedy právo dívat se na homosexuály pohrdavě, protože naše hříchy urážejí Boha stejně jako ty jejich.

V.K.

Žádné komentáře: