pátek 7. srpna 2009

Nobelovka je pro všechny

... aneb "Za zaptání nic nedáš". Jak jsem se dočetl, nedávno několik poblázněných fanoušků umělohmotné karikatury M.J. začalo sbírat podpisy pod petici požadující pro něj udělení Nobelovy ceny za mír (http://www.denik.cz/ze_sveta/jackson_nobelova_cena20090804.html).

To je samo o sobě dost přitroublý nápad, protože Nobelova cena se posmrtně neuděluje a například zmínka o jeho "snaze vylepšovat situaci dětí" působí skoro nechutně. Co mě ale v článku zaujalo ještě víc, jsou další nominace, ve kterých údajně figuruje Barack Obama nebo Nicolas Sarkozy. Zaprvé netuším, co udělali tito dva nebo Bono Vox pro světový mír tak významného, že by měli dostat Nobelovu cenu, zadruhé mi není jasné, kde autor - překladatel článku získal informace o nominacích, které jsou po dobu 50 let tajné :-) Asi ho nikdo lepší nenapadl nebo považoval za prospěšné lidem podsunout dojem, že jde o mimořádné muže - skorodržitele.

Já jsem například jako dítě několikrát přispěl na fond solidarity a mír mám rovněž velice rád - tak nevím, jestlii bych se neměl "přihlásit". Ale možná radši ne, protože bych nechtěl být strkán do jednoho pytle s některými ostatními kandidáty a laureáty, jako je například Yasser Arafat.

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Tohle snad nemůžete myslet ani vážně!!

RCS-34 řekl(a)...

Nevím co konkrétně máte na mysli, pane nebo paní Anonymní, ale myslím, že celý text jsem myslel víceméně zcela vážně pikantní je, že Obama nakonec cenu dostal. K tomu mohu říct pouze "To už ji klidně mohl dostat ten Majkl".