středa 14. května 2008

Inovace, vylepšení, modernizace

Bydlím v panelákovém bytě, kde jsou patrně ne zcela správně navrženy a namontovány odpady a proto se stává, že se mi čas od času ucpe odpad z koupelny. Vím o této špatné vlastnosti mého bytu a již jsem si zvykl trubky pravidelně "protáhnout" hydroxidem sodným a horkou vodou.
Nedávno jsem opět zjistil, že voda z vany odtéká po kapkách a vzápětí mi prázdný obal od hydroxidu připomněl, že jsem jej posledně "dobral" a zapomněl koupit nový. Vydal jsem se tedy do drogerie zásobu doplnit. Prošel jsem drogérií několik, ale všude nabízeli pouze novinky v podobě tekutých čističů odpadů, které ve mě, přes přívlastky "extra silný", "super rychlý" a podobně, nebudily důvěru. Poněvadž však starý, slabý a pomalý hydroxid nikde neměli, byl jsem nucen si vybrat. Výrobek Tofix mě přesvědčil tím, že (jak píšou na obalu) dobře rozpouští vlasy, odstraňuje ucpání a nepříjemný zápach. Proti svému extra rychlému soupeři (Pronto), který měl vyčištění odpadu zvládnout za 15min (To je zhruba doba, za kterou by byl šikovný instalatér snad schopen odpad rozebrat a zase složit), v rychlosti poněkud zaostával, ale práce kvapná je přece málo platná že?
Cha, cha cha.
Nalil jsem do odpadu půl balení zázračné vodičky a šel spát. Podle návodu (částečně obrázkového) jsem měl po 2-24 hodinách odpad propláchnout velkým množstvím horké vody a získat tak jiskřivě čisté voňavé trubky. Napustil jsem tedy vanu horké vody a .... vytáhl špunt. Kap, kap, kap... stejně jako včera. Čili na vlasy ani na ucpáni jednoznačně nezabral. Pach v trubkách jsem podrobně nestudoval. Výsledek tedy cca 0%.

Nebo že bych byl býval návod a určení přípravku špatně pochopil? Možná jsem jej měl vypít. Vypadala by mi kštice, dostal bych průjem a začal bych vonět v podpaží. ;-)

Brunátný jsem se ještě ráno vydal do prodejny s barvami a chemií, (kde měli den předtím zavřeno) a koupil dvě balení hydroxidu. Nasypal jsem do odpadu hrst granulí, zalil litrem vřelé vody, v trubkách zarachotilo a voda se už zase žene odpadem jako o závod. Celá operace trvala i s uvařením vody asi 3min.

Lépe, levněji, kvalitněji, rychleji... to jsou, dalo by se říci hesla dnešní doby. Kdo chvíli stál, už stojí opodál.
Je jistě správné a lidem bytostně vlastní, že se snaží věci kolem sebe neustále vylepšovat. Nebýt této věčné lidské nespokojenosti, dodnes bychom orali klackem, nebo spíše sbírali lesní plody a chytali po lese zajíce.
Jakýmsi vedlejším účinkem této veskrze správné lidské touhy po vylepšování je však také velmi častý sklon k vylepšování věcí dokonalých.

Žádné komentáře: